Hyvän olon liikettä -kampanja!
28.12.2015 11:30 Uutiset / Seuran etusivu

Aloita uusi vuosi liikkuen!

Hyvän Olon Liikettä

UUSI VUOSI LIIKKEELLE LIIKKUEN; KAMPANJASTA LISÄMOTIVAATIO

1.1.2015 starttaa jo 19. vuosi Keplin kampanjahistoriassa ja toinen vuosi Hyvän Olon Liikettä -kampanjana. Osallistumalla kampanjaan voi uuden vuoden liikuntalupausten lunastaminen ja myös motivoituminen oman hyvinvoinnin ylläpitämiseen olla helpompaa.

Kampanjan kesto on edelleen vuoden kolme ensimmäistä kuukautta, joka myös edesauttaa päätöksissä pysymistä.

Kampanjassa suositellaan liikkumaan ulkona, mutta myös sisäliikunnat käyvät ja hiihtokilometrit kannattaa kirjata ylös, sillä paljon hiihtäneitä palkitaan vielä erikseen. Kaikkien työpaikkojen sekä kuntien paras palkitaan myös erillisellä palkinnolla, joten suoritusten kirjaaminen on siis tosi tärkeää.

KIRJAAMALLA SUORITUKSESI MAHDOLLISUUS TULLA PALKITUKSI
Suoritusten kirjaamiseen on ollut jo usean vuoden käytössä sähköinen liikuntapäiväkirja, jonne jokainen liikkuja rekisteröityy henkilökohtaisesti netissä ja käy kirjaamassa liikuntasuorituksensa. Sinne voi merkitä liikuntasuorituksen lisäksi huomioita ja pitää vaikkapa harjoituspäiväkirjaa.

Liikuntapäiväkirja löytyy osoitteesta: www.liikkumaan.com., jossa myös tarkat ohjeet rekisteröitymistä ja suoritusten kirjaamisesta. Aiempien vuosien rekisteröitymiset, tunnukset sekä salasanat ovat voimassa edelleen.

Mikäli sähköinen kirjaaminen ei tunnu omalta, voi suorituskortin tai huoneentaulun tulostaa hyvänolonliikettä–sivuilta ja ilmoittaa sitten yhteenlasketut suorituksensa oman kuntansa liikuntatoimeen tai Keplin toimistolle.

Toki suoritukset voi edelleen kirjata myös suorituskortteihin ja –vihkoihin, joita on monien kuntien hiihtolatujen läheisyydessä. Kuntien liikunta- ja vapaa-aikatoimista voi tiedustella noista kirjauspaikoista ja suorituskorteista.

KAIKKI LIIKUNTAMUODOT KELPAAVAT

Kaikenlainen liikkuminen kelpaa kirjattavaksi suoritukseksi. Edellytyksenä on, että vähintään ½ tuntia liikuntaa päivässä täyttyy. Päivän liikuntasuorituksen voi kasata vaikka osista, esim. työmatkat käyvät mainiosti. Suositeltavaa toki on liikkua noin 1 tunti päivittäin ja välillä myös hikoillen ja hengästyen. Lasten osalta liikuntasuositus on 2 tuntia/pvä.

Kampanjan suoritusmääriä pääsee seuraamaan liikkumaan – sivustolta. Tuolla etusivulla näkyvät tulokset ovat suorituspisteinä, jotka muodostuvat liikuntaan käytetyn ajan perusteella. Kirjattaessa suorituksia tulee näkyviin lista lajeista ja kuhunkin lajiin käytetyn ajan pistearvoista.

Sivuilla seurataan edelleen myös hiihtokilometrejä. Suksimestaridiplomiin edellytetään aikuisilta 500 km ja alle 15-vuotiailta 300 km hiihtoa kampanjan aikana.

Kampanjan päätyttyä suorituksien kirjausta voi toki jatkaa edelleen, sillä sivut avoinna koko vuoden.

Lisätietoja: Keski-Pohjanmaan Liikunnan terveysliikunnan kehittäjä Satu Heinojalta satu.heinoja@kepli.fi, gsm. 0440 916 075.

Alueen hiihtotapahtumista löydät Keski-Pohjanmaan Hiihto ry:n kotisivuilta os. www.kephi.com.

LIIKUNNALLISIN TERVEISIN Satu Heinoja


   
Lisää uutisia
Ylivieskan Kuula
«  Joulukuu   »
Kategoriat